زاکانی در این جلسه ضمن گرامیداشت 12 روز دفاع مقدس و جانانه مردم قهرمان و رهبر بزرگ ایران، اظهار کرد: شورای شهر تهران پیرامون ایجاد تاب آوری دغدغه دارد و قرار بر این شد ما مبتنی بر مصوبات شورا اقدام کنیم.
وی افزود: این 12 روز تجربه ای گرانبها برای ما بود و نشان داد دستگاه ها چگونه می توانند همکاری و قبول مسئولیت کنند و زمینه ساز و محور فعالیت ها باشند.
وی اضافه کرد: موضوع اسکان اضطراری و مشارکت دستگاه ها در همان روزها مشخص شد. برای مثال موضوع برق، آب و گاز را دستگاه های مربوطه دنبال کردند، اسکان باید توسط هلال احمر رقم می خورد و مسئول مستقیم آن استانداری بود. شهرداری در این چهار موضوع هیچ مسئولیتی نداشت.
زاکانی با بیان اینکه کار شهرداری این بود که در حادثه حضور یابد و آن را مدیریت کند، گفت: تا زمانی که شکی در مورد وجود یک شهروند زیر آوار وجود داشت، عملیات ادامه داشت. بعد از اطمینان از اینکه دیگر فردی زیر آوار نیست، بنیاد مسکن ادامه آواربرداری را برعهده داشت. در این 12 روز مسیر ادامه پیدا کرد و هرجا اتفاقی می افتاد با نظام مهندسی و بنیاد مسکن هماهنگی صورت می گرفت.
اسکان 350 خانوار در 9 هتل پایتخت توسط شهرداری تهران
شهردار تهران با بیان اینکه تعیین تکلیف صورت گرفته بود و اقدامات مشخص بود، خاطرنشان کرد: برخی از امور نیز روی زمین مانده بود؛ برای مثال اسکان موقت در روز اول انجام نشده بود و ما هتل شهر و شیان را برای اسکان اضطراری فراهم کردیم.
وی افزود: وقتی تعداد افزایش یافت، سایر هتل ها را نیز اجاره کردیم و از این طریق مشکل اسکان اضطراری افراد حل شد. حدود 350 خانوار در 9 هتل مستقر هستند.
زاکانی با بیان اینکه در هفت هتلی که مربوط به ما نیست، شهرداری آن هتل ها را اجاره کرده و توزیع غذا را نیز انجام می دهد، یادآور شد: همزمان با این اقدامات، کار دیگری را شروع کردیم و گفتیم اگر خسارتی در حد در و پنجره و شیشه ایجاد شده، وارد عمل می شویم. طبق آمار تا به اینجا سه هزار و 600 واحد آسیب دیده اند و 200 واحد نیاز به نوسازی، 250 واحد نیاز به مقاوم سازی، هزار و 500 واحد نیاز به ترمیم دارند. مابقی واحدها نیز نیازمند ترمیم جزئی هستند.
0 دیدگاه